Növelje ügyvédi irodája hatékonyságát integrált ERP megoldásunk segítségével!

A Maconomy vállalatirányítási rendszer a professzionális szolgáltató szervezetek, például az ügyvédi irodák integrált megoldása.

Az ügyvédi irodák világszerte jelentős változásokat tapasztalnak munkájuk során. A tradicionális keretek átalakulnak, új szakterületek jönnek létre, a túlkínálat miatt nehezebb megbízásokhoz jutni és az ügyfelek elvárásai és igényei is változnak. Mivel az ügyvédek és ügyvédi társulások száma Magyarországon is meghaladja a rendelkezésre álló munka mennyiségét, a verseny a szerződésekért csak erősödik.

A változó körülményekhez való alkalmazkodás miatt a jogi szolgáltatást és tanácsadást nyújtó cégeknél új szervezeti és együttműködési modellek alakulnak ki, a folyamatok optimalizálása pedig sok esetben elkerülhetetlen. Módosul az ügyfelekkel való elszámolás és a számlázás módja, a dokumentumkezelési megoldások és az alkalmazott IT eszközök is.

Maconomy ERP rendszer ügyvédi irodák számára

Valós megoldást a működési modellt érintő kihívásokra olyan integrált vállalatirányítási szoftverek nyújtanak, amelyek egy rendszerben tudják kezelni az ügyvédi irodák alaptevékenységeinek nyomon követését és a pénzügyi folyamatokat is.

A változó környezet kezeléséhez integrált eszközöket, például a Maconomy megoldását érdemes használni, a működés hatékonyabbá tétele, az értékes munkaidő megfelelő kezelése és a nyereség maximalizálása érdekében.

Az ügyvédi irodáknak tehetséges új munkatársakat is kell vonzaniuk és megtartaniuk a hírnevük építése és az új ügyfelek megszerzése érdekében. A piaci helyzet változhat, de a Maconomy ERP rendszer ügyvédi irodák számára készült megoldása segítheti az ügyvédi irodák vezetőit, tulajdonosait a jövőre való felkészülésben a HR területen is.

Új ügyfelek és munkák elnyerése

Az új megbízások megszerzéséhez megfelelő ügyfélkezelő megoldásra van szükség. Egy hatékony és integrált CRM rendszerrel mindig pontosan nyomon követheti a potenciális és meglevő ügyfelekkel kapcsolatos tevékenységeket és információkat.

A Maconomy segítségével automatizálhatja az ügyfélkezelést, és az összes ügyfélinformációt egy központi adatbázisban tárolhatja.

Érje el bárhonnan ügyvédi irodája összes kapcsolati adatát, kövesse nyomon az üzleti lehetőségeket és cége összes kommunikációját.

A Maconomy ERP rendszer ügyvédi irodák számára kialakított integrált CRM modulja segítségével munkatársai hatékonyan, proaktívan és professzionálisan tudják kezelni az ügyfélkapcsolatokat.

Pénzügyek és könyvelés

Az ügyvédi irodák számára a ledolgozott és az ügyfelek felé elszámolható munkaórák valós idejű rögzítése és jóváhagyása, illetve azok időben történő és teljes körű kiszámlázása biztosítja a nyereséges működés alapjait.

A tevékenységek nyomon követése és a pénzügyi, könyvelési feladatoknak egy rendszerben történő kezelése biztosítja a tulajdonosok, partnerek számára a teljes körű transzparenciát és a megalapozott üzleti döntések meghozatalának lehetőségét.

A Maconomy ERP rendszer ügyvédi irodák számára készült megoldása egy integrált szoftverben kezeli az operatív és a pénzügyi irányítást is.

Ügyvédi irodák irányítása

Egyre általánosabb az a meglátás, hogy tulajdonképpen nem a tulajdonos, az ügyvezető, a partnerek, vagy a jogászok irányítják az ügyvédi irodákat. A végső döntéseket valójában a megrendelők fogják meghozni.

Ügyvédi iroda ERP rendszer

Fokozódó elvárások az ügyvédi irodákkal szemben

Az ügyvédi irodák, jogtanácsadók és egyéb jogi szolgáltatást nyújtó szervezetek az úgynevezett professzionális szolgáltató cégek közé tartoznak.

Nemzetközi tapasztalat, hogy csakugyan egyre inkább az ügyfelek alakítják (át) a szabályokat az ügyvédi irodáknál is, mivel növekszik azoknak a megrendelőknek a száma, akik csak rögzített árakat hajlandók fizetni a megszokott óradíjak helyett.

Emellett pedig a vállalati kliensek is egyre kevésbé lojálisak, nem minden esetben automatikusan ugyanazt az irodát fogják felkérni.

Az ügyvédi irodák azzal az elvárással is szembesülnek, hogy az ügyfeleik egyre nagyobb transzparenciát követelnek a szolgáltatásaikkal kapcsolatban.

Hogyan hatnak a fenti tényezők az ügyvédi irodák működési modelljére?

Ügyfél helyett mára talán helyesebb lenne vásárlóknak hívni a megrendelőket, illetve ennek megfelelően át kellene alakítani az üzleti folyamatokat, őket helyezve a középpontba.

Magyarországon is általános jelenség, hogy az ügyfelek egyre többet követelnek és a versenytársak száma, illetve típusa is növekszik. Erre volt példa a tervezett Kincstári Jogügyi Igazgatóság létrehozása is, ami újabb szeletet hasíthatott volna ki a piacból, bár a megvalósítása egyelőre nem történt meg.

A fentiek miatt egyértelmű, hogy a hazai jogi irodáknak és tanácsadóknak, ügyvédeknek, jogászoknak is el kell sajátítaniuk a hatékonyabb szolgáltatásnyújtás fortélyait, ami természetesen a cég irányítására és az alkalmazott eszközökre is kihat.

Ezeket az eszközöket egyébként a professzionális szolgáltató szervezetek egyéb típusai, például az IT cégek,  a könyvvizsgáló és adótanácsadó irodák, a marketing ügynökségek már régóta sikeresen alkalmazzák.

Ma még ritka, hogy egy hazai ügyvédi iroda ERP rendszer bevezetését tervezi, de érdemes a nagyobb cégek számára feltérképezni, hogy egy jól megválasztott, iparág specifikus vállalatirányítási rendszer milyen problémákra kínál hatékony megoldást.

Milyen IT eszközökkel lehet támogatni egy ügyvédi iroda működését?

Magyarországon ismereteink szerint kevés olyan ügyvédi iroda van, amely kihasználja azokat az informatikai megoldásokat, amelyek egy hatékonyan működő szolgáltató cég számára integrált megoldást jelentenek, azonban léteznek kifejezetten számukra kifejlesztett, nemzetközi szinten több évtizedes múltra visszatekintő ERP rendszerek.

Ezek közül a Maconomy integrált vállalatirányítási rendszer kifejezetten a tudásalapú szolgáltatócégek, mint például a jogi irodák számára lett kifejlesztve, így ha egy ügyvédi iroda ERP rendszer bevezetés előkészítését tervezi, érdemes megismerni a megoldás által kínált előnyöket.

A Maconomy modulok magában foglalják többek között az ügyfelek, a velük folytatott kommunikáció, az ajánlatadás, a munkatársak, az eseti és rendszeres megbízások nyilvántartását és nyomon követését, a dokumentumok-, az idő- és költségráfordítások rögzítését, illetve a számlák, a könyvelés és a különböző riportok és kimutatások elkészítését is.

Miben térnek el a jogi irodák a professzionális szolgáltató cégek egyéb képviselőitől?

Négy fő területet azonosítottak, amelyben az ügyvédi irodák eltérnek a tudásalapú szolgáltató cégek többségétől. Ezek egyben lehetőséget is jelentenek a jogi szolgáltatást nyújtó cégeknek, hogy növeljék a hatékonyságukat.

A Maconomy ERP rendszer ügyvédi irodák számára kialakított megoldása az alább ismertetett kihívások kezelésében is jelentős segítséget tud nyújtani.

Az ügyvédi irodák ritkán alkalmaznak értékesítőket a professzionális szolgáltató cégek egyéb képviselőivel ellentétben (tanácsadó cégek, fejlesztőcégek, marketing-kommunikációs ügynökségek, stb.), ahol a specializált értékesítő munkatársak követik a legújabb trendeket is, mint például a közösségi értékesítés és a távértékesítés.

A jogi irodák nem rendelkeznek kialakult értékesítési folyamatokkal ami egyébként a professzionális szolgáltató szervezeteknél jellemző, a marketing és értékesítési tevékenységek egészére kiterjedően, az ajánlatadást és a szerződés aláírását is beleértve.

Az ügyvédi társulások ritkán alkalmaznak CRM megoldásokat, ami pedig alapvető fontosságú a professzionális szolgáltató cégek számára, a potenciális ügyfelek feltérképezését, a marketing és értékesítési tevékenységeket, az érdeklődés és igények követését, illetve az ajánlatok kezelését is beleértve.

Az ügyvédi irodák a meglevő ügyfeleikkel való kapcsolat kiépítésében és fenntartásában jól teljesítenek ami számos professzionális szolgáltató cég esetében nem mondható el.

Felzárkózási lehetőségek

Megvizsgálva a tudáscentrikus szolgáltató cégeket nyilvánvalónak tűnik, hogy az ügyvédi irodák tanulhatnak a többi professzionális szolgáltató cég működéséből.

Ennek egyik eleme, hogy az ügyvédi iroda ERP rendszer bevezetését készíti elő, megvizsgálva a lehetőségeket.

Meggyőződésünk, hogy a jogi szolgáltatásokat nyújtó szervezeteknek is hasznára válna a szegmensben általános folyamatok és eljárások jelentős részének adaptálása.

Hogyan működhet ez a gyakorlatban?

Kevesebb a lojális ügyfél: a meglevő ügyfelekre való fókuszálás mellett a marketing és értékesítési tevékenységek segítségével új ügyfelek megszerzésére kell koncentrálni.

Egyre erősebb és változatosabb konkurencia: a professzionális szerepkörök kialakításával növelni kell a hatékonyságot (pénzügyi vezető, értékesítő), olyan árazási modelleket kell alkalmazni, amelyek megfelelnek az ügyfelek elvárásainak.

Új üzleti modell kialakítása: csomagajánlatok kialakítása lehetővé teszi sztenderdizált szolgáltatások felkínálását, egységárak alkalmazásával.

Általános működési normák alkalmazása: szervezeti struktúra átalakítása, hasonlóan a többi professzionális szolgáltató céghez, üzleti folyamatok adaptálása, kulcs teljesítmény mutatók (KPI) alkalmazása, termékfejlesztés.

Konklúzió

A jogi szolgáltatásokat nyújtó cégek számos olyan kihívással néznek szembe, amelyekre nincs valódi lehetőségük hatni: fokozódó konkurencia, automatizált eljárások, alternatív szolgáltatók, árverseny.

Emiatt is fontos az ügyvédi irodáknak azokat a belső lehetőségeket azonosítani, amelyek segítségével reagálni tudnak a megváltozott külső körülményekre.

Ezek az átalakítások természetesen csak egy hosszabb folyamat részeként képzelhetők el és nem belefogni a változtatások végrehajtásába.

Ügyvédi iroda ERP rendszer nélkül?

A jogi irodáknak egyrészt érdemes lenne a professzionális szolgáltatócégek működéséből ellesni a legjobb gyakorlatokat, másrészt a nagyobbaknak megfontolni integrált és iparágspecifikus ERP rendszerek bevezetését.

Vállalatirányítási rendszer bevezetés a CMS ügyvédi irodánál

A CMS Germany a Maconomy ERP rendszer ügyvédi irodák számára készült megoldását választotta

A CMS Hasche Sigle (CMS Németország), az egyik legnagyobb és legismertebb német jogi tanácsadó iroda az üzleti folyamatainak optimalizálására az integrált Deltek Maconomyt ERP rendszert fogja használni.

A Deltek Inc., a projekt alapú vállalkozások vállalati szoftvereinek és megoldásainak vezető szállítója 2020 február 6-án bejelentette, hogy a CMS Hasche Sigle a növekedési stratégiájának részeként választotta a Maconomy megoldását.

A Deltek Maconomy ERP rendszer segítségével a CMS Germany:

  • gyorsítja, fejleszti és harmonizálja a cég pénzügyi funkcióit és folyamatait,
  • szabványosítja a pénzügyi folyamatokat nemzeti és nemzetközi szinten,
  • növeli a rendszereinek támogatásának és a folyamatainak automatizálását,
  • hozzáfér a Maconomy ERP rendszer legjobb gyakorlataihoz.

ERP rendszer ügyvédi irodák számára

Ahogy a CMS Germany tovább terjeszkedik és növekszik Németországban és a nemzetközi piacokon, elengedhetetlenné vált, hogy a belső pénzügyi rendszereink és folyamataink képesek legyenek támogatni a jövőképünket. A Deltek Maconomy kiválasztásakor olyan ERP megoldást találtunk, amelyet kifejezetten a professzionális szolgáltató cégek számára terveztek és hosszú évtizedek iparági tapasztalatára épül.„- mondta Hartmut Papenthin, a CMS Germany ügyvezető igazgatója. „A Deltekkel, mint partnerrel együttműködve, biztosak vagyunk abban, hogy a változó piaci környezetben is elérjük a kitűzött céljainkat.

A CMS Germany kereskedelmi jogi szakértelme, párosítva a cég nemzetközi jelenlétével kiváló helyzetet teremt a jövőbeli növekedéshez és fejlődéshez. A Maconomy vállalatirányítási rendszer kiválasztásával a CMS a folyamat-optimalizálás révén optimalizálhatja a döntéshozatalát és képes lesz gyorsan alkalmazkodni a folyamatosan változó piaci környezethez. Rendkívül örülünk, hogy a CMS Germany ügyvédi irodát az ügyfeleink között köszönthetjük és támogatjuk a működésüket.” – nyilatkozta Stefan Kim, a Deltek Nordics és DACH alelnöke.

A CMS Németország ügyvédi iroda hálózata

A CMS Hasche Sigle kereskedelmi ügyvédi iroda hálózatában több mint 600 ügyvéd, adótanácsadó és közjegyző dolgozik, akik kis és középvállalkozásokat, nagyvállalatokat, illetve multinacionális cégeket támogatnak tanácsaikkal a nemzeti és a nemzetközi kereskedelmi jog minden területén. A CMS Germany jogi tanácsadó irodái nyolc német nagyváros mellett Pekingben, Brüsszelben, Hongkongban, Moszkvában és Sanghajban működnek. Az ügyvédi iroda vállalatirányítási rendszer bevezetése a teljes hálózatot lefedi.

A Maconomy ERP rendszer ügyvédi irodák számára kínált megoldása

Egy iparágspecifikus vállalatirányítási szoftver segítségével jobb projekteket lehet végrehajtani. A Deltek Inc. a vállalati szoftverek és információs megoldások vezető szállítója a projekt alapú vállalkozások számára. 80 országban több mint 30 000 szervezet több millió felhasználója támaszkodik a cég különböző megoldásaira, például az integrált Maconomy ERP rendszerre. Iparági szakértelmünk hozzájárul az ügyfeleinek sikereihez azáltal, hogy segíti a cégeket a teljesítményük és a bevételeik maximalizálásában.