Hogyan lehetnek a marketing kommunikációs ügynökségek sikeresek 2021-ben?

Nem vitás, hogy a 2020-as év rendkívüli volt és minden ügynökség számára váratlan kihívásokat hozott magával. Emiatt egy kicsit még a szokásosnál is bizonytalanabb minden 2021-re vonatkozó előrejelzés. Azonban az üzleti élet nem áll meg, és a kiszámíthatatlanabb körülmények ellenére a Deltek megkérdezett hat iparági szakértőt arról, hogy véleményük szerint az ügynökségek hogyan tudnak a legjobban felkészülni az elkövetkező évre.

Kommunikációs ügynökségek helyzete 2021 – Elemzés

“Szakmai tekintélyt kell teremteni” – Drew McLellan, CEO, Agency Management Institute

A világjárvány egyik nagy tanulsága az, amit évek óta ösztönösen tudunk. Azok a marketing ügynökségek, amelyek alapos szakértelmükkel megkülönböztetik magukat és a tapasztalataikat nyilvánosan megosztják, olyan érdeklődői kört tudnak kialakítani, amelyből potenciális ügyfelek fognak folyamatosan kikerülni.

Ez a közösség értékeli az átadott tudást, egyre szorosabb kapcsolatba kerülnek az ügynökséggel, elismerik a szaktekintélyüket és megbíznak bennük. Ennek az lesz az eredménye, hogy az értékesítési fázis drasztikusan lerövidül, amikor a potenciális ügyfelek ténylegesen megrendelnek egy munkát.

A megbízók nem szeretnek kockáztatni akkor, amikor megbíznak egy marketing kommunikációs ügynökséget, ezért olyat választanak, amelyik már bebizonyította, hogy ismeri az adott iparágat.

Kommunikációs ügynökségek helyzete 2021

“Menedzseld a folyamataidat, és azok irányítani fogják az embereidet.” Corey Peck, COO, Media One Creative

A folyamat-központú irányítás és a szervezeti tanulás egyáltalán nem új gondolatok, de ezek a legjobb gyakorlatok sok esetben feledésbe merültek, vagy hátrébb lettek sorolva a sürgetőbb feladatok miatt.

A COVID-19 járvány felgyorsította a folyamatokat, azok a trendek, amelyek öt év alatt zajlottak volna le, kevesebb mint 12 hónap alatt megtörténtek. A pandémia emellett látványosan felfedte azokat a problémákat is, amelyek korlátozták a szervezetet abban, hogy képes legyen a munkákat megtalálni, végrehajtani és leszállítani megfelelő minőségben, konzisztens és megismételhető módon.

Azok az ügynökségek, amelyek kiemelten kezelték a legjobb gyakorlataik és alapvető folyamataik meghatározását (a tudás kinyerését a munkatársak fejéből), rögzítését (dokumentálását) és alkalmazását (kisokosok, sablonok és szoftverek kialakítása), nem csupán túlélték az elmúlt hónapokat, hanem kifejezetten megerősödtek. Egy részben, vagy teljesen távoli munkavégzésre átállt környezetben ezek a menedzserek a korábban kialakított folyamatokat irányítják, nagyrészt ezek a folyamatok vezetik a munkatársakat, illetve a napi feladatokat végrehajtását.

“Ütemezd önmagad és a céged.” – Vincent Dong, CPA, CA, Advice Software & Consulting Inc.

Hogyan lett a 40 órásból varázsütésre 60 órás munkahét?

2020-ban a Zoom, a Teams, a Go-To és a Google Chat biztosította a hatékony ügyfél- és munkatárs kommunikációt a véget nem érő megbeszélések során. A „munkavégzés digitalizálása” teljesen új értelmet kapott, különösen akkor, ha az ember az asztalához van kötve úgy, hogy százával érkeznek e-mailjei még hajnalban is. Az otthon és a munkahely közötti határ teljesen eltűnt, amit megfelelően kell kezelnünk.

Egy olyan keretrendszert kell kialakítanunk az otthoni munkavégzésben, amelyben rendszeresen el tudunk szakadni a számítógépünktől. A korábbi munkába járásra fordított időnket sportolásra és önképzésre is fordíthatjuk. Aludjunk eleget, táplálkozzunk egészségesen, mert az ügyfeleinknek továbbra is a legjobb formánkat kell nyújtanunk. Törődjünk önmagunkkal, alakítsunk ki egy napi rutint és a munkatársainkat is vegyük rá arra, hogy tegyék ezt.

“Emeljük magasabb szintre az ügynökségünk irányítási rendszerét” – Nancy Murray, Ügyvezető igazgató, Deltek Agency Solutions

Ez az évtized komoly változtatást igényel a digitális átállás felgyorsítása érdekében. Elsődleges fontosságú a szigorú pénzügyi kontroll, míg a teljesítmény és a nyereséges projektek egyensúlyának megtartása is alapvető a válságot követő kihívások kezelésében.

Optimalizáljuk az ügynökségünk irányítási rendszerét, hogy előnybe részesítsük az aszinkron kommunikációt és projekt kollaborációt.

Figyeljük szorosan a magas növekedési lehetőségeket jelentő képességeinket annak érdekében, hogy stratégiailag pozícionálni tudjuk az ügynökségünket. Vizsgáljuk meg alaposan a munkaerő-állományunk értékét az előrejelzett bevételek és a kapacitás tekintetében. A bevételek maximalizálása minden teljes munkaidő egyenértékre vonatkozóan olyan művészet, amin a sikerünk múlik.

A lényeg: egyrészt legyen egyszerű velünk az üzleti kapcsolat, másrészt biztosítsunk kiforrott és szervezett vásárlói élményt.

“Részesítsük előnyben a nyereséges projekteket” – Drew Stein, Szenior tanácsadó, Premier Consulting & Integration

Ebben a folyamatosan változó környezetben az ügynökségeknek elsősorban a tőkéjük és erőforrásaik hatékony felhasználását kell biztosítaniuk, úgy, hogy az ügyfeleiknek közben értéket nyújtanak nyereséges projekteken.

Ez úgy lehetséges, ha pontosan előrejelezzük a bevételeket, illetve a projektek időben és költségkereten belüli befejezéséhez szükséges erőforrásokat.

Ennek a célnak az eléréséhez az ügynökség vezetőinek és a csapattagoknak megfelelő eszközökre van szükségük ahhoz, hogy proaktív döntéseket tudjanak hozni a nyereségesség biztosításához, minden szinten az ügynökségen belül: cég, ügyfél projekt, munkatárs.

Ez csak abban az esetben lehetséges, ha valós idejű adatokat érünk el, amelyeket könnyen ki tudunk értékelni.

“Fektessünk be egy ügyviteli rendszerbe” – Avigail Schlosser, CFO, O’Keefe Reinhard & Paul

A mostani változatos időszakban a költségtudatos magatartásnak mindent át kell hatnia.

A marketing kommunikációs ügynökségeknek érdemes megfontolniuk, hogy egy ügyviteli rendszerbe fektessenek be, amely támogatja az üzleti folyamataikat, mint például a projektmenedzsment, account menedzsment, erőforrás-tervezés és pénzügyek.

A professzionális szolgáltató cégeknek teljes átláthatóságra van szükségük az erőforrás képességeik és készségeik, illetve a kapacitásuk, illetve az ügyfelek változó igényei vonatkozásában.

Ha egy marketing ügynökséget egymástól elkülönült rendszerek és Excel táblázatok segítségével irányítunk, akkor nem igazán tudunk olyan gyors döntéseket hozni, amelyek a munka minőségét és a pénzügyi eredményt befolyásolják. Szánjunk időt arra, hogy kiválasszuk és beszerezzük a megfelelő megoldást a cégünk számára, illetve hassunk oda, hogy a vezetőség is támogassa a bevezetést, biztosítva, hogy a változás felülről lefele történjen.

A Kommunikációs ügynökségek helyzete 2021 bejegyzésünk a Deltek anyaga alapján készült.

További hírek a Maconomy ERP rendszerről

Marketing kommunikációs ügynökségek helyzete 2021
Maconomy 2.5.1 version
Maconomy ERP rendszer cikk
ERP folyamatautomatizálás
Sikeres ERP rendszer bevezetés tanácsok
Maconomy vállalatirányítási rendszer 2.4.4 verzió
Vállalatirányítási rendszerek fejlődése 2019
Szabályozási kockázatok szolgáltató cégeknél
Munkaerőhiány kezelése Maconomy ERP
Hibrid vállalatirányítási rendszer
Iparági vállalatirányítási rendszerek
Maconomy ERP Balaton Sound 2018
Marketing kommunikációs ügynökségek
Vállalatirányítási rendszer GDPR rendelet
Vállalatirányítási rendszerek összehasonlítása