Hogyan lehetnek a marketing kommunikációs ügynökségek sikeresek 2021-ben?
Nem vitás, hogy a 2020-as év rendkívüli volt és minden ügynökség számára váratlan kihívásokat hozott magával. Emiatt egy kicsit még a szokásosnál is bizonytalanabb minden 2021-re vonatkozó előrejelzés. Azonban az üzleti élet nem áll meg, és a kiszámíthatatlanabb körülmények ellenére a Deltek megkérdezett hat iparági szakértőt arról, hogy véleményük szerint az ügynökségek hogyan tudnak a legjobban felkészülni az elkövetkező évre.
Kommunikációs ügynökségek helyzete 2021 – Elemzés
„Szakmai tekintélyt kell teremteni” – Drew McLellan, CEO, Agency Management Institute
A világjárvány egyik nagy tanulsága az, amit évek óta ösztönösen tudunk. Azok a marketing ügynökségek, amelyek alapos szakértelmükkel megkülönböztetik magukat és a tapasztalataikat nyilvánosan megosztják, olyan érdeklődői kört tudnak kialakítani, amelyből potenciális ügyfelek fognak folyamatosan kikerülni.
Ez a közösség értékeli az átadott tudást, egyre szorosabb kapcsolatba kerülnek az ügynökséggel, elismerik a szaktekintélyüket és megbíznak bennük. Ennek az lesz az eredménye, hogy az értékesítési fázis drasztikusan lerövidül, amikor a potenciális ügyfelek ténylegesen megrendelnek egy munkát.
A megbízók nem szeretnek kockáztatni akkor, amikor megbíznak egy marketing kommunikációs ügynökséget, ezért olyat választanak, amelyik már bebizonyította, hogy ismeri az adott iparágat.
“Menedzseld a folyamataidat, és azok irányítani fogják az embereidet.” Corey Peck, COO, Media One Creative
A folyamat-központú irányítás és a szervezeti tanulás egyáltalán nem új gondolatok, de ezek a legjobb gyakorlatok sok esetben feledésbe merültek, vagy hátrébb lettek sorolva a sürgetőbb feladatok miatt.
A COVID-19 járvány felgyorsította a folyamatokat, azok a trendek, amelyek öt év alatt zajlottak volna le, kevesebb mint 12 hónap alatt megtörténtek. A pandémia emellett látványosan felfedte azokat a problémákat is, amelyek korlátozták a szervezetet abban, hogy képes legyen a munkákat megtalálni, végrehajtani és leszállítani megfelelő minőségben, konzisztens és megismételhető módon.
Azok az ügynökségek, amelyek kiemelten kezelték a legjobb gyakorlataik és alapvető folyamataik meghatározását (a tudás kinyerését a munkatársak fejéből), rögzítését (dokumentálását) és alkalmazását (kisokosok, sablonok és szoftverek kialakítása), nem csupán túlélték az elmúlt hónapokat, hanem kifejezetten megerősödtek. Egy részben, vagy teljesen távoli munkavégzésre átállt környezetben ezek a menedzserek a korábban kialakított folyamatokat irányítják, nagyrészt ezek a folyamatok vezetik a munkatársakat, illetve a napi feladatokat végrehajtását.
“Ütemezd önmagad és a céged.” – Vincent Dong, CPA, CA, Advice Software & Consulting Inc.
Hogyan lett a 40 órásból varázsütésre 60 órás munkahét?
2020-ban a Zoom, a Teams, a Go-To és a Google Chat biztosította a hatékony ügyfél- és munkatárs kommunikációt a véget nem érő megbeszélések során. A „munkavégzés digitalizálása” teljesen új értelmet kapott, különösen akkor, ha az ember az asztalához van kötve úgy, hogy százával érkeznek e-mailjei még hajnalban is. Az otthon és a munkahely közötti határ teljesen eltűnt, amit megfelelően kell kezelnünk.
Egy olyan keretrendszert kell kialakítanunk az otthoni munkavégzésben, amelyben rendszeresen el tudunk szakadni a számítógépünktől. A korábbi munkába járásra fordított időnket sportolásra és önképzésre is fordíthatjuk. Aludjunk eleget, táplálkozzunk egészségesen, mert az ügyfeleinknek továbbra is a legjobb formánkat kell nyújtanunk. Törődjünk önmagunkkal, alakítsunk ki egy napi rutint és a munkatársainkat is vegyük rá arra, hogy tegyék ezt.
“Emeljük magasabb szintre az ügynökségünk irányítási rendszerét” – Nancy Murray, Ügyvezető igazgató, Deltek Agency Solutions
Ez az évtized komoly változtatást igényel a digitális átállás felgyorsítása érdekében. Elsődleges fontosságú a szigorú pénzügyi kontroll, míg a teljesítmény és a nyereséges projektek egyensúlyának megtartása is alapvető a válságot követő kihívások kezelésében.
Optimalizáljuk az ügynökségünk irányítási rendszerét, hogy előnybe részesítsük az aszinkron kommunikációt és projekt kollaborációt.
Figyeljük szorosan a magas növekedési lehetőségeket jelentő képességeinket annak érdekében, hogy stratégiailag pozícionálni tudjuk az ügynökségünket. Vizsgáljuk meg alaposan a munkaerő-állományunk értékét az előrejelzett bevételek és a kapacitás tekintetében. A bevételek maximalizálása minden teljes munkaidő egyenértékre vonatkozóan olyan művészet, amin a sikerünk múlik.
A lényeg: egyrészt legyen egyszerű velünk az üzleti kapcsolat, másrészt biztosítsunk kiforrott és szervezett vásárlói élményt.
“Részesítsük előnyben a nyereséges projekteket” – Drew Stein, Szenior tanácsadó, Premier Consulting & Integration
Ebben a folyamatosan változó környezetben az ügynökségeknek elsősorban a tőkéjük és erőforrásaik hatékony felhasználását kell biztosítaniuk, úgy, hogy az ügyfeleiknek közben értéket nyújtanak nyereséges projekteken.
Ez úgy lehetséges, ha pontosan előrejelezzük a bevételeket, illetve a projektek időben és költségkereten belüli befejezéséhez szükséges erőforrásokat.
Ennek a célnak az eléréséhez az ügynökség vezetőinek és a csapattagoknak megfelelő eszközökre van szükségük ahhoz, hogy proaktív döntéseket tudjanak hozni a nyereségesség biztosításához, minden szinten az ügynökségen belül: cég, ügyfél projekt, munkatárs.
Ez csak abban az esetben lehetséges, ha valós idejű adatokat érünk el, amelyeket könnyen ki tudunk értékelni.
“Fektessünk be egy ügyviteli rendszerbe” – Avigail Schlosser, CFO, O’Keefe Reinhard & Paul
A mostani változatos időszakban a költségtudatos magatartásnak mindent át kell hatnia.
A marketing kommunikációs ügynökségeknek érdemes megfontolniuk, hogy egy ügyviteli rendszerbe fektessenek be, amely támogatja az üzleti folyamataikat, mint például a projektmenedzsment, account menedzsment, erőforrás-tervezés és pénzügyek.
A professzionális szolgáltató cégeknek teljes átláthatóságra van szükségük az erőforrás képességeik és készségeik, illetve a kapacitásuk, illetve az ügyfelek változó igényei vonatkozásában.
Ha egy marketing ügynökséget egymástól elkülönült rendszerek és Excel táblázatok segítségével irányítunk, akkor nem igazán tudunk olyan gyors döntéseket hozni, amelyek a munka minőségét és a pénzügyi eredményt befolyásolják. Szánjunk időt arra, hogy kiválasszuk és beszerezzük a megfelelő megoldást a cégünk számára, illetve hassunk oda, hogy a vezetőség is támogassa a bevezetést, biztosítva, hogy a változás felülről lefele történjen.
A Kommunikációs ügynökségek helyzete 2021 bejegyzésünk a Deltek anyaga alapján készült.