Maconomy ERP technológia – Áttekintés
Ismerje meg a Maconomy vállalatirányítási rendszer műszaki jellemzőit, leírását!
Integráció, forráskód
A Maconomy vállalatirányítási rendszer fő komponensei technológiai értelemben is teljes körűen integrált rendszert alkotnak, mind a forráskód, mind az adatbázis tekintetében.
A Maconomy ERP technológiai kialakítása szükségtelenné teszi a modulok közötti integrációt, minimalizálja a módosítások, bővítések és frissítések által okozott adat-inkonzisztenciát és leegyszerűsíti az üzemeltetést.
Modulárisan csupán a grafikus erőforrás- és kapacitás tervezés (People Planner), az üzleti intelligencia megoldás (Business Objects), és a kiegészítő modulok (Média menedzsment, Kiskereskedelem, Bejelentés kezelés) kapcsolódnak az alap Maconomy ERP rendszerhez.
A kiegészítő modulok tökéletesen illeszkednek a Maconomy vállalatirányítási megoldás alaprendszerhez. Standard, nyílt szabványon alapuló, központilag tesztelt forráskódja garantálja a stabilitást és a könnyű telepíthetőséget.
A Maconomy ERP rendszer architektúrája
A Maconomy vállalatirányítási rendszer három rétegből áll:
- prezentációs réteg (Maconomy kliensek),
- applikációs réteg (üzleti logika),
- technológiai réteg (forráskód).
Az egyes rétegek éles elválasztása révén a rendszer könnyen skálázható, illetve számos felhasználói interfész, szerver operációs rendszer, adatbázis kezelő rendszer és integrációs interfész illeszthető hozzá.
A TRL Hungary Kft. saját hatáskörben a Maconomy ERP rendszer prezentációs és az applikációs réteg keretein belül tud módosításokat és fejlesztéseket végezni.
A technológiai réteg automatikusan integrálja az összes kulcs funkciót, biztosítva az alábbiakat:
- rugalmas elérési rendszer
- korlátlan integrációs lehetőség
- dinamikus, számos nyelvet támogató fordítás
- integrált jelentések
- könnyű áthelyezhetőség új platformokra
- egyszerű, az ár/teljesítményre fókuszáló hardver architektúra
- workflow engine az üzleti folyamatok támogatásához
Maconomy ERP rendszer környezete
A Maconomy vállalatirányítási szoftver környezete vázlatosan az alábbi komponensekből áll:
- Maconomy alkalmazás és adatbázis (MS SQL vagy Oracle) szerver,
- People Planner erőforrás-tervező alkalmazás és adatbázis szerver (opcionális),
- webes és üzleti intelligencia alkalmazás szerver,
- felhasználók kliensei (LAN, vagy HTTP/HTTPS kapcsolat).
Felhő alapú ERP technológia
A Maconomy ERP rendszer technológiája alkalmas a különböző típusú felhő alapú szolgáltatások (IaaS, PaaS, SaaS) igénybevételére is.
A vállalatirányítási rendszer futtatásához szükséges környezet telepíthető az ügyfélnél kialakított szerveren, de külső szerverparkban vagy bérelt virtuális szervereken is.
Igény esetén Ön csak szolgáltatásként használja a Maconomy ERP rendszert, a szükséges bérelt szerver kapacitást és az üzemeltetést biztosítjuk.
Maconomy ERP technológia – Rendszertelepítés
A Maconomy vállalatirányítási rendszer környezetének komponenseit a TRL Hungary Kft. munkatársai telepítik távolról.
Az ERP rendszer telepítéséhez szükséges alapvető feltételek: szerver operációs rendszer és alapvető környezeti alkalmazások távoli elérése.
A Maconomy vállalatirányítási rendszer üzemeltetése
Az ERP szoftver üzemeltetését végezhetjük az Ön saját, vagy külsős IT szakértőivel közösen, vagy adott esetben (SaaS) teljesen átvállaljuk.
ERP technológia – Adatbázis
A Maconomy vállalatirányítási rendszer használatához az Oracle vagy a Microsoft SQL adatbázis telepítése szükséges. Az opcionális People Planner erőforrás-tervező alkalmazás kizárólag a Microsoft SQL adatbázissal kompatibilis.
Maconomy kliensek
A ‘Maconomy Workspace’ nevű vastag kliens a felhasználó aktuális feladatainak elvégzéséhez szükséges információkat és funkciókat tartalmazó felületekből áll, amelyek a beállított jogosultságok és kontextus függvényében jelenítik meg a releváns adatokat és végrehajtható tevékenységeket.
A Workspace kliens az iparági sztenderdeknek megfelelő, beépített Java Eclipse környezeten alapul, amely az adott kliensre telepített JAVA környezettől független.
A Maconomy ERP rendszer Workspace kliens előnye, hogy a bevezetés során a megjelenített ablakok, munkalapok, adatmezők, folyamatok az igényeknek megfelelően messzemenőkig testre szabhatóak.
Maconomy Touch – Okostelefonos ERP kliens
A Maconomy Touch a Maconomy vállalatirányítási rendszer platformja, amely a mobil eszközök (okostelefonok, tabletek) felhasználását támogatja.
A Maconomy Touch alkalmazással nem csak az egyes projektek és feladatok munkaidő és költség adatai tölthetők be a Maconomy ERP rendszerbe, hanem a rögzített munkaórák, szállítói számlák, megrendelők (purchase order) és proforma számlák jóváhagyása vagy elutasítása is megoldható.
Az ERP mobil kliens segítségével a költségszámlák (például parkolásról, kisebb kiadásokról) a telefon kamerájával lefényképezve azonnal beküldhetők a pénzügynek és a projektvezetőnek, így azok jóváhagyása vagy elutasítása és pénzügyi, számviteli feldolgozása késedelem nélkül megtörténhet.
Android és iOS környezetben is elérhető az alkalmazás, amely az alábbi főbb funkciókat támogatja:
- munkaidő-jelentés (Timesheet),
- költség rögzítés (pl.: taxiszámla, parkolás, étterem, stb.),
- jóváhagyások.
A Maconomy Touch kliens fejlesztése folyamatosan történik, ezért újabb és újabb funkciók kerülnek be a megoldásba.
Maconomy ERP mobil kliens – további funkciók
Az egyes projekteken gépkocsival megtett távolságok az okostelefon térkép alkalmazásával (például Google Maps) gyorsan kikalkulálhatók és szintén a feladathoz kapcsolhatók.
Így számos feladat irodán kívül is elvégezhető, használatához csak a Maconony ERP mobil kliens szoftverre, egy okostelefonra és internetes kapcsolatra van szükség.
Azon munkatársak esetén, akik sokat utaznak és különböző projekteken dolgoznak akár napon belül is, a mobiltelefonos munkaidő, költség és útnyilvántartás adatrögzítés számos előnnyel jár. Növekszik a kiszámlázható munkaidő mennyisége, lecsökken a költségszámlák átfutási ideje és csökken a számlával kapcsolatos reklamációk száma a pontosabb, gyorsabb és megfelelően alátámasztott adatok miatt. Ezen tényezők mindegyike növeli a szolgáltatócég eredményességét és felgyorsítja a cash flowt.
A Maconomy Touch megjelenése, felhasználói felülete is folyamatosan frissül a technológiai és biztonsági változtatások mellett.
A Maconomy Touch a Google Play és az App Store alkalmazás áruházból tölthető le, használatához Maconomy ERP rendszer szükséges.
Az alkalmazás telepítése gyors, egyszerű és magától értetődő. Az okostelefonokon a Google Play Store és az Apple App Store áruházakban letölthető a szoftver, majd pár alapadat megadásával lehet összekötni a klienst a Maconomy szerverrel.
Unicode szabvány támogatás
A Maconomy vállalatirányítási rendszer támogatja az Unicode szabványt, így a különböző speciális karakterek bevitelét és tárolását az adatbázisban.
A Maconomy vállalatirányítási rendszer interfészei
A Maconomy vállalatirányítási rendszer kiépítése miatt az interfészek kiépítése könnyen megvalósítható, legyen szó:
- kiegészítő modulról (MediaModule, SmartShop, HelpDesk),
- célszoftverekről (például EDI, bérszámfejtő alkalmazás, hírlevél küldő, stb.),
- banki alkalmazásokról (az összes hazai pénzintézethez rendelkezünk kiépített kapcsolattal),
- állami szervek rendszereiről (például EKÁER, ÁNYK)
- webshopokról (külső és saját fejlesztésű megoldások)
- egyéb speciális alkalmazásokról.
A Maconomy ERP rendszer összekapcsolása más szoftverekkel többféleképpen történhet:
- a Maconomy adatokat szolgáltat más rendszerek felé (pl.: banki terminál),
- más rendszerek adatokat olvasnak a Maconomyból (pl.: adatelemző megoldások),
- más rendszerek adatokat továbbítanak a Maconomyba (pl.: bérprogram).
A külső programok akár közvetlenül is olvashatják a Maconomy vállalatirányítási rendszerben rögzített adatokat az adatbázisból. Az adatok Maconomyba történő importja szabvány import programokon keresztül történik, ami biztosítja az importált adatok ellenőrzését.
Tájékoztató jellegű Maconomy ERP szerver követelmények
Az alábbi adatok a felhasználószám, a felhasználás jellege és az adott hardver és szoftver környezet függvényében változhatnak.
Javasoljuk, hogy szerver és kliens vásárlása vagy bővítése, illetve az adatbázis kezelő licenc beszerzése előtt minden esetben egyeztessen szakértőinkkel.
Virtualizált környezetben a szerver processzor és RAM követelmények 30%-kal nagyobbak.
Maconomy ERP szerver konfiguráció
- Intel Xeon 2,4 GHz CPU Quad core processzor, vagy erősebb
- Maconomy és az adatbázis egy szerveren futtatva: legalább 48 GB RAM
- Többszerveres kialakítás esetén:
- Alkalmazásszerver (Maconomy): legalább 24 GB RAM
- Adatbázisszerver: legalább 32 GB RAM
- Business Objects: legalább 24 GB RAM
- Ajánlott külön szerverre telepíteni
- RAID architektúrába szervezett SAS/SATA diszk rendszer:
- 146 GB HDD RAID1 tárhely (rendszeradatok)
- 500 GB / 1 TB RAID1 vagy RAID10 tárhely (Maconomy adatok)
Fentiektől eltérő egyedi konfiguráció is lehetséges, ilyen esetben előzetes technikai egyeztetés szükséges!
- 10/100/1000 Ethernet
- Adatmentésre LTO drive (opcionális)
- 2 x 146 GB HDD RAID1 (rendszeradatok)
- 1 TB RAID1 vagy RAID10 tárhely (Maconomy adatok)
A Maconomy ERP rendszer tranzakciós adatbázisa nagy sebességű adattárolást és adatolvasást igényel (I/O intenzív). Pontos I/O ajánlásokat kizárólag a felhasználás pontos paraméterei alapján lehet meghatározni.
Ajánlott I/O követelmény: 5000 IOPS SSD disk.
Server grade storage megoldások használata javasolt.
Maconomy ERP szerver operációs rendszer követelmények
Windows Server 2022 64 bit ENG (angol nyelvű).
Bármilyen cloud VM, ami Maconomy által támogatott szerver operációs rendszert futtat (Azure, AWS, Google Cloud, Oracle Cloud, stb.)
Adatbázis kezelő
Oracle 19c
Microsoft SQL Server 2019
People Planner modul esetén csak a Microsoft SQL Server támogatott.
Business Objects
4.2. SP9 Patch 14
A javasolt konfiguráció akkor fog az elvárt teljesítménnyel működni, ha a Maconomy kiszolgálásán kívül más célra nem használják.
Maconomy ERP technológia – Kliens állomások
Maconomy ERP kliens állomások
Intel i5 2.5 GHz CPU
8 Gbyte RAM
1000 Mbyte szabad tárhely
100/1000 Ethernet
Képernyőfelbontás: 1920×1080
Támogatott Maconomy ERP kliens szoftverek
Windows: Windows 10 (64 bit), Windows 11 (64 bit)
Mac: macOS Big Sur, Monterey, Ventura, Sonoma
People Planner modul vastagkliens használata esetén csak a Windows támogatott.
Maconomy ERP technológia – Egyéb komponensek
Hálózat
A támogatási tevékenységek végrehajtása érdekében szükséges a TRL Hungary Kft. számára távoli elérést biztosítani, lehetőség szerint VPN + távoli asztal (RDP) kapcsolaton keresztül.