Maconomy vállalatirányítási rendszer marketing ügynökségek számára
ERP rendszer kommunikációs ügynökségek, rendezvényszervező cégek, PR és média ügynökségek számára
A piacvezető ügynökségi megoldás: Maconomy ERP rendszer
A Maconomy vállalatirányítási rendszer a marketing ügynökségek, PR cégek, rendezvényszervező és média ügynökségek integrált megoldása.
Az elmúlt több mint két évtizedben alaposan megismertük a különböző típusú marketing kommunikációs ügynökségek működését, folyamatait, egyedi igényeit és kihívásait.
Az alábbi cégek versenytársak, de két dolog közös bennük: kiemelkedően sikeresek és a Maconomy integrált vállalatirányítási rendszert használják.
Ismerősek az alábbi problémák?
- Szinte lehetetlen a tervezett bevételek elemzése és az értékesítési csatorna tervezése.
- Az ajánlatadás, a tenderhez kapcsolódó tevékenységek és az ügyfélmunkák nyomon követése elkülönült rendszerekben történik.
- Rengeteg manuális erőfeszítést igényel egy olyan reális terv kialakítása, amelyik tartalmazza az erőforrás-igényeket, az alvállalkozókat és a beszerzéseket is.
- A munkatársak ugyan elfoglaltnak tűnnek, de a kihasználtsági mutatók mégis alacsonyak.
- Nincs rálátás azokra a költségekre, amelyek a munkákon és az ügyfeleken elért nyereséget befolyásolják.
- A projektek végrehajtásának státuszáról szóló jelentések hiányosak és pontatlanok.
- Rengeteg időt kell tölteni az adatok újrarögzítésével és manuális összehangolásukkal.
- A döntéshozatal reaktív, mert nem állnak rendelkezésre valós idejű adatok, ezért következtetéseket sem lehet levonni.
A fenti problémák megoldásának kulcsa egy iparág specifikus ERP rendszer kiválasztása, amely kifejezeten a marketing kommunikációs ügynökségek számára készült.
Ismerje meg a Maconomy vállalatirányítási rendszer marketing ügynökségek számára készült megoldását!
Marketing kommunikációs ügynökségi ügyfeleink véleménye a Maconomy ERP rendszerről
„A rendszer bevezetése és működtetése során a TRL Hungary Kft.-től mindig megkaptuk a kellő figyelmet és a szakszerű támogatást.”
„A pontosabb tervezés és ellenőrzés az erőforrás-kihasználtságunk több százalékos emelésében segíthet.”
„Könnyű volt a Maconomy mellett döntenünk, mert nyilvánvalóan a marketing ügynökségek igényeire lett kialakítva és gazdag funkcionalitást kínált a cégünknek. Ezen felül a bevezetése jóval kevesebb időt igényelt, mint a hagyományos vállalatirányítási rendszerek, mert minimális időt igényelt a testreszabása.”
„A Maconomy bevezetése óta a kifizetetlen költségeink összegét legalább 20%-kal lecsökkentettük. A szállítói számlák kezelése egyszerűbb lett és jóval könnyebben tudjuk támogatni növekvő ügynökségünk feladatait.”
„A Maconomy minden részletre kiterjedő információkat nyújt ügyfeleink erőforrás-igényeiről, így gyorsabban vagyunk képesek nyomon követni és előrejelezni a profitabilitásunkat ügyfél- és cégszinten is.„
„A projektek alkotják a cégünk 70-80%-át. A szoftver összehangolja belső rendszerünket a folyamatainkkal, a munkák létrehozásától a projektkontrollon át a projekt kimutatásokig. Számunkra nagyon fontos volt, hogy a Maconomy lehetővé tette számunkra, hogy mind az öt ügynökségünket külön tudjuk benne kezelni, de közben konszolidált adatokat kapunk az egész cégcsoportól.”
„A Maconomy bevezetése óta a kifizetetlen költségeink összegét legalább 20%-kal lecsökkentettük. A szállítói számlák kezelése egyszerűbb lett és jóval könnyebben tudjuk támogatni növekvő ügynökségünk feladatait.” A Maconomy előtt olyan rendszerünk volt, amelyik nem igazán tette a dolgát és minden körülményes volt. Most olyan megoldásunk van, amelyik igazán jól működik és a napi tevékenységeink sokkal könnyebbé váltak.”
„A kapacitás tervezés jó időkben is fontos, azonban abszolút kritikus a kihívásokkal teli időszakokban.”
„ A múltban különböző eszközöket használtunk az erőforrás-tervezésre. Nem voltak megbízhatóak, de a legnagyobb gondot az jelentette, hogy nem integrált megoldásokról volt szó. Sok időnkbe került kétszer rögzíteni az adatokat és az erőforrás-áttekintésünk sem volt mindig naprakész. De az egyértelmű volt számunkra, hogy a Maconomy People Planner erőforrás-menedzsment eszköze segíteni fog ezekben a problémákban.”
„Rengeteg adminisztratív munkaidőt spórolunk meg havonta, hamarabb érkeznek be a bevételeink az ügyfeleinktől, és kevesebb veszteségleírásunk van a számlázási folyamatunk optimalizálása miatt.”
”A TRL Hungary Kft. csapata rendkívül nagy segítség volt, ismerték a szolgáltató, ezen belül pedig a reklámügynökségi szektor specifikumait. Így nem kellett megtanítanunk nekik a cégcsoport működését, elmagyarázni, hogy miben térünk el, egy például hagyományosan termelő vállalat folyamataitól.”
„A korábbi ügynökségnél ahol dolgoztam, a Maconomyt használtuk, így számomra ismerős volt a megoldás. Több szállító termékét is megvizsgáltuk, de a Maconomy sokoldalú funkcionalitása egyértelműen kiszolgálja a marketing kommunikációs ügynökségek igényeit és a legjobb választást jelentette.”
Kreativitás és kontroll: The Red Brick Road marketing kommunikációs ügynökség, UK
Az Egyesült Királyságban működő The Red Brick Road marketing kommunikációs ügynökség kinőtte széttagolt rendszereit és egy új vállalatirányítási rendszert keresett a jövőbeli növekedés előkészítésére.
Annak ellenére, hogy az ügynökség fókuszában a kreatív tevékenységek állnak, tisztában voltak azzal, hogy ha a munkatársak az alkotó tevékenységre szeretnének koncentrálni, a támogató folyamatoknak a lehető leghatékonyabban kell működniük.
Másik kiemelt elvárás volt, hogy a lehető legkevesebb időt szeretnék fordítani a manuális adminisztratív feladatokra.
A vállalkozás vezetése olyan integrált ERP rendszert keresett, amelyik optimalizálja a belső folyamataikat, csökkenti a költségeiket és javítja a cég teljesítményét és teljes kontrollt biztosít a menedzsment számára.
Amikor Mez Cornfieldet kinevezték pénzügyi kontrollernek, ő a Maconomy vállalatirányítási rendszert javasolta. „A korábbi ügynökségnél ahol dolgoztam, a Maconomy ERP rendszert használtuk, így számomra ismerős volt a megoldás. Több szállító termékét is megvizsgáltuk, de a Deltek Maconomy sokoldalú funkcionalitása egyértelműen kiszolgálja a marketing kommunikációs ügynökségek igényeit és a legjobb választást jelentette.”
A Maconomy ERP rendszer és a marketing kommunikációs ügynökségek
A Deltek Maconomy már több mint két évtizede támogatja a marketing ügynökségek, PR cégek, rendezvényszervező és média ügynökségek hatékony működését világszerte.
A Maconomy vállalatirányítási rendszer marketing ügynökségek számára kialakított megoldása gyakorlatilag lefedi az ügynökségi folyamatok teljes körét: munka/job/projekt-menedzsment, erőforrás-menedzsment, pénzügy, könyvelés, számlázás, média menedzsment.
Mez Corfield, a The Red Brick Road ügynökség kontrolling vezetője szerint: „A Maconomy bevezetése óta a kifizetetlen költségeink összegét legalább 20 százalékkal lecsökkentettük. A szállítói számlák kezelése egyszerűbb lett és jóval könnyebben tudjuk támogatni növekvő ügynökségünk feladatait.”
Az ügynökség jelentős mennyiségű munkabért és a pénzügyi asszisztens munkaidejének 15 százalékát takarítja meg.
„A Maconomy előtt olyan rendszerünk volt, amelyik nem igazán tette a dolgát és minden körülményes volt. Most olyan megoldásunk van, amelyik igazán jól működik és a napi tevékenységeink sokkal könnyebbé váltak. Ennek eredményeképpen javítani tudtuk a hatékonyságunkat és az általános üzleti teljesítményünket.”, foglalta össze Mez Corfield.
A marketing kommunikációs ügynökségek belső folyamatainak megértése
A jelenleg is folyamatosan változó környezetben a marketing kommunikációs ügynökségeknek rugalmas rendszerekre és folyamatokra van szükségük.
A profit biztosítása érdekében alapvető elvárás, hogy a különböző ügyfélmunkákat az idő, feladat és költségkereteken belül kell elvégezni. Ez csak akkor lehetséges, ha a marketing ügynökség, PR cég, rendezvényszervező vagy média ügynökség által használt ERP rendszer a cég összes lényeges folyamatát egy integrált megoldással lefedi.
Mivel évtizedek óta dolgozunk együtt marketing kommunikációs ügynökségekkel, a Deltek Maconomy vállalatirányítási rendszer ügynökségi megoldásába integrálni tudtuk az iparági legjobb megoldásokat és folyamatokat (best practices).
Ahhoz, hogy egy marketing ügynökség, PR cég, rendezvényszervező vagy média ügynökség értékesítési csatornája telített legyen és folyamatosan újabb munkákat nyerjen el, olyan vállalatirányítási rendszerre van szüksége, amelyik az egész szervezetet támogatja az értékesítési tevékenységtől, a költség és erőforrás tervezésen át, a kivitelezésig és számlázásig.
Ha olyan munkák elnyeréséért tudnak az értékesítők dolgozni, amelyek a pontos ráfordítás tervek alapján nyereségesnek látszanak, majd ezeket megfelelő árazással el is tudják nyerni, akkor hatalmas lépést tettünk az optimális működés érdekében.
Ha minden szükséges adat rendelkezésre áll a vállalatirányítási rendszerben és megbízható, valós idejű, pontos információkkal látják el a döntéshozókat, akkor könnyű nyomon követni az egyes munkák előrehaladását, nyereségességét és kihasználtságát.
A front-office és back-office folyamatok egy ERP rendszerbe történő integrálásával a szervezet egészére kiterjedő folyamatok révén felgyorsulnak a tevékenységek és megszűnnek az egyes részlegeket elválasztó határok.
A Maconomy vállalatirányítási rendszer üzleti intelligencia megoldásával az összes különböző szakmai területről származó adatokat és információkat összegyűjtve és összesítve olyan riportokat és elemzéseket lehet előállítani, amelyek révén megalapozott és időszerű üzleti döntéseket lehet hozni.
Ismerje meg a Maconomy vállalatirányítási rendszer marketing ügynökségek, PR cégek, rendezvényszervező és média ügynökségek számára készült megoldását!
Ügynökségi folyamatok támogatása a Maconomy ERP rendszer marketing ügynökségek számára készült verziójában
Account menedzsment
Az újabb és újabb munkák elnyerése a meglevő ügyfelektől is rendkívül fontos. Azonban ha nem tudjuk összegyűjteni az üzleti lehetőségekre (lead) vonatkozó információkat, akkor az ügynökségünk jövőbeni sikeres működését kockáztatjuk.
Az üzleti lehetőségekkel kapcsolatos adatok rögzítésére a Maconomy integrált vállalatirányítási rendszer tökéletesen alkalmas. Az egyes potenciális munkákat szétoszthatjuk a következő időszakokra, a kapcsolódó valószínűség és bevétel adatokkal együtt.
Azáltal, hogy már az értékesítési fázisban rögzíteni tudjuk a munkaerő és költség ráfordításokat, az értékesítési és kivitelezési szakaszok konzisztens módon hajthatók végre egymással összhangban, illetve kiértékelésük is egyben lehetséges.
Az ügyfelekre jutó összes ráfordítás, beleértve az értékesítés, az account menedzsment és egyéb nem kiszámlázható tevékenységek költségeit is, hatékonyan és egyszerűen rögzíthetők.
A Maconomy ERP rendszer marketing ügynökségek számára készült verziójában levő különböző riportok, jelentések és figyelmeztetések biztosítják, hogy az ügyfelek számára ne végezzünk el olyan feladatokat, amelyek nem részei a szerződött munkának. A többletmunkára vonatkozó igényeket pedig csak azok ügyfél által történő elfogadása és a költségek vállalása (change-request) után hajtjuk végre.
A fentieken kívül a megoldás segítségével az adminisztrációra fordított idő jelentős mértékben lecsökken és a teljes értékesítési csatorna (sales pipeline) egyszerűen áttekinthetővé válik.
A Maconomy integrált vállalatirányítási rendszer segítségével:
- a jövőbeni bevétel adatok előrejelzése pontosabb lesz,
- lehetővé válik az értékesítési csatorna és az általános üzleti tervek megalapozott elkészítése,
- elkerülhető vagy legalább kontrollálható a felesleges és aránytalan értékesítési költség,
- a nyereségesség ügyfelenként, tevékenység-típusonként és üzletáganként is nyomon követhető.
Töltse le a Maconomy ERP rendszer marketing ügynökségek számára készült megoldásának brosúráját!
Ügynökségi munkák, projektek (Job) indítása
A munkák megszerzéséért folytatott értékesítési tevékenység a marketing kommunikációs ügynökségek egyik alapvető feladata. Ha egy integrált ERP rendszerben tudjuk kezelni a folyamat összes lépését a brieftől a munka kezdéséig, az jelentősen lecsökkenti az adminisztrációs feladatokra szánt időt, illetve szükségtelenné teszi az adatok többszöri rögzítését.
Amikor egy üzleti lehetőségből munka (job) lesz, a Maconomy ERP rendszer marketing ügynökségek számára készült verziójának segítségével a folyamat minden egyes lépését a rendszerben lehet követni. Azáltal, hogy egy új munka létrehozása csak pár kattintás (ajánlat alapján és sablonokból is), megnövelhető a megfelelő ügyfél-munkákra rögzített és végül kiszámlázott órák száma, ami értelemszerűen pozitív hatással lesz a cash flowra is.
A Maconomy ERP rendszer marketing ügynökségek számára készült megoldása segítségével:
- a teljes értékesítési folyamat kézben tartható az üzleti lehetőségektől a munkák indításáig,
- megbízási és keretszerződéseket is hatékonyan lehet kezelni,
- a munkák indítása történhet a munka típusa, sablon, ajánlat, vagy korábbi munkák alapján.
A költségek és erőforrások tervezése
Egy reális munka költségtervének elkészítése bonyolult folyamat lehet, ha a beszerzési folyamatokat manuálisan és külön kezeljük. Amennyiben egy ERP rendszerben integráljuk az ügyfél, munka, erőforrás és pénzügyi folyamatokat, akkor a költségvetés, tervezés, illetve ebből következően a teljesítés pontossága is jelentős mértékben javulni fog.
A Maconomy vállalatirányítási rendszer marketing kommunikációs ügynökségek számára készült megoldása segítségével csökkenteni lehet a költségekeretek túllépésének kockázatát. Ez azért lehetséges, mert az értékesítők részletes becsléseket, költségvetéseket és előrejelzéseket készíthetnek, illetve meghatározhatják az árakat már a sales fázis elején.
Tudjuk, hogy az ügyfelek által kért változtatások elkerülhetetlenek a projekt során, ezért a Maconomy ERP rendszerben a költségterv verziók készítése a végrehajtás során végig támogatott.
Számos marketing kommunikációs ügynökség nem tudja megfelelően kihasználni az erőforrásait. A Maconomy vállalatirányítási rendszer erőforrás-menedzsment megoldása lehetővé teszi az erőforrás és projekt tervekre, a munkaidő beosztásokra és elérhetőségekre, az egyes munkák tevékenységeire rögzített munkaidő adatokra, illetve a kapacitás előrejelzésekre vonatkozó információk rögzítését.
A Maconomy integrált vállalatirányítási rendszer segítségével:
- a teljes beszerzési fázis kézben tartható az ajánlatkéréstől a megrendelésig,
- konzisztens árazás érhető el az új költségtervek kialakításakor,
- a költségvetések, beszerzések és tervek átvihetők a végrehajtási fázisba,
- a kapacitástervezés és az erőforrás-menedzsment valós idejű elérhetőség adatokon alapulhat.
Az ügynökségi munkák végrehajtása
A projektek végrehajtását minden ügynökség szeretné leegyszerűsíteni. Azonban ha csak részfolyamatokat látnak át a beszerzések és az alvállalkozói költségek nélkül, a projektmenedzserek, accountok és kontrollerek nem tudnak a költségkeretek elérése előtt időben közbelépni.
A Maconomy ERP rendszer marketing ügynökségek számára készült verziója azonnali hozzáférést biztosít az account direktorok és menedzserek számára a költségvetésekhez, a valós idejű aktuális és tervezett ráfordítás adatokhoz, a részletek megismeréséhez szükséges lefúrási lehetőséggel, a túlteljesítések megelőzése érdekében.
A munkaidő ráfordítások és költségek a munkához rendelődnek azonnal, amint a beszerzési igények, költségtervek, munkaidő-jelentések és költségek jóváhagyásra kerültek.
A Maconomy ERP rendszerben az alábbi marketing kommunikációs ügynökségi folyamatok teljes körűen támogatottak:
- költségtervek integrált kialakítása,
- munkák ráfordításainak rögzítése a kapcsolódó pénzügyi folyamatokkal,
- munkákat és az ügyfeleken képződő nyereséget befolyásoló költségek kimutatása,
- igénylések, rendelések, munkaidő-jelentések, költségek és kiadások online jóváhagyása.
Számlázás
A marketing kommunikációs ügynökségeknek szoros belső költségkontrollt és átfogó audit tevékenységet kell végezniük a pénzügyi és az ügyfél felé történő elszámolások miatt.
A Maconomy ERP rendszer marketing ügynökségek számára készült verziója lehetővé teszi a megbízási szerződések és keretmegállapodások, illetve a rögzített áron (százalékos vagy fix) történő teljesítések kezelését is.
A nyereségesség növelése és a működőtőke felszabadítása érdekében a ledolgozott órák teljesítése és az ügyfélnek történő kiszámlázása között eltelt időt jelentősen le tudjuk csökkenteni.
A Maconomy ERP rendszer segítségével:
- az adatok többszöri rögzítése és egybevetése elkerülhető,
- csökkenthető a hibalehetőség a szállítói számlák feldolgozása során,
- kiküszöbölhetők az időigényes, manuális aláírási folyamatok,
- különböző számlázási módozatok támogatása: account számla; idő és költség alapú (time and material), ezen belül maximált, vagy nem; rögzített árú számlázás (százalékos, vagy fix áron).
Riportok és üzleti intelligencia
Az ügyfeleken és munkákon keletkező nyereség biztosítása érdekében nyomon kell követni a szállítandó termékek és költségek alakulását. A rögzített adatokat pedig az eredeti költségtervekhez, vagy a szerződéshez kell mérni.
A Maconomy ERP rendszer marketing ügynökségek számára készült megoldása segítségével az információkat folyamatosan és valós időben gyűjthetjük, ami lehetővé teszi az állandó nyomon követést.
Az igényelt adatok megjeleníthetők egy áttekintő felületen is (dashboard), ahol különböző vizuális teljesítmény és hatékonyság mutatók is kialakíthatók. A céljaik eléréséhez szükséges információk biztosítása a munkatársak számára az ügynökség működése szempontjából kritikus jelentőségű.
A Maconomy ERP rendszer segítségével az ügynökség menedzselésére lehet fókuszálni ahelyett, hogy az időnket a különböző rendszerekből kinyert adatok manuális kinyerésére, összevetésére és egyeztetésére kellene fordítanunk.
Pontosan tudjuk, hogy a tényeken alapuló üzleti döntéshozatal lehetővé teszi a belső tevékenységek hatékonyabb szervezését és irányítását. Ennek eredménye pedig az ügyfelek minőségibb, pontosabb és gyorsabb kiszolgálása lesz.
A Maconomy integrált vállalatirányítási rendszer segítségével kiküszöbölhetők az alábbi problémák:
- a különböző rendszerekből ugyanarról a dologról származó adatok eltérnek, emiatt nagyfokú a bizonytalanság,
- túl sok időbe kerül a pénzügy és az IT számára a legegyszerűbb riportok kialakítása is,
- gyakran jelentős mennyiségű manuális munkát igényel a rendszeresen elkészítendő riportok összeállítása és formázása,
- szinte lehetetlen olyan pénzügyi adatokat kinyerni a rendszerekből, amelyek ügyfél, tevékenységtípus, szolgáltatás, termék dimenziókon alapul.
Média menedzsment a Maconomy ERP rendszer marketing ügynökségek számára készült modulja segítségével
A Deltek Maconomy vállalatirányítási rendszer marketing ügynökségek számára a média tervezési, vásárlási, számlázási és riportolási feladataikra is hatékony és integrált megoldást kínál.
A Maconomy média modul a TRL Hungary Kft. által kifejlesztett kiegészítő komponens a Maconomy integrált ERP rendszerhez.
A Maconomy média modullal a felhasználók hatékonyan végezhetik média tervezési, beszerzési, számlázási és lekérdezési feladataikat.