A Maconomy ERP rendszer média megjelenései

Cikkek, interjúk, rádióriportok a Maconomy vállalatirányítási rendszerről és a TRL Hungary Kft.-ről

Reklámadó kezelése ERP rendszer segítségével – Rádió riport 2015

A reklámtörvény módosítása az ERP rendszereket is eléri: a reklámtörvény Maconomy vállalatirányítási rendszer Média Moduljára gyakorolt hatásai

Trenger Csaba ERP szakértővel, a TRL Hungary Kft. ügyvezetőjével, a Maconomy média ügynökségi ERP rendszer forgalmazójával Balkó Rita beszélgetett a Gazdasági Rádióban.

A Maconomy ERP rendszer média megjelenései: Reklámadó kezelése riport

A reklámtörvény vonatkozó miatt a Maconomy ERP rendszer Média Modulját is át kell dolgozni, amely a reklámügynökségek, média ügynökségek média menedzsment folyamatainak nyomon követését könnyítette meg.

Idén július 4-től lép érvénybe a reklámtörvény módosítása, amivel már a jövő évi költségvetés is számol. Ez a módosítás hatással van azon média ügynökségek, reklámügynökségek működésére is, amelyek a Maconomy EPR rendszert használják. Ami biztos változás, az a felszámítható jutalék mértéke, ezeket újra kell kalkulálni majd az adott rendszerekben.

A reklámadó kezelése témájában Trenger Csabával készült riport az alábbi linken meghallgatható a rádió honlapján:

Trenger Csaba interjú – Gazdasági Rádió – 2015.06.26.

“Jegyzetfüzettől a profi vállalatirányítási módszerig” –  2014

A napokban jelent meg a “Fókuszban az üzlet” című Vodafone kiadványban “Jegyzetfüzettől a profi vállalatirányítási módszerig” című Trenger Csabával készült ERP cikk.

Előző számunkban felkeltette kíváncsiságát az ERP rendszerek fogalmáról, előnyeiről és a kiválasztásuk mikéntjéről szóló ERP cikk? Most azt járjuk körül, hol az a pont a cégek életében, amikor már csak ezekkel uralhatják a káoszt

A cégek működését támogató alkalmazások együtt fejlődnek a szervezettel. Minden megoldás megfelelő, ha a cég méretéhez, folyamataihoz és igényeihez alkalmazkodik. Trenger Csaba ERP szakértő szerint a cégvezetőket leginkább foglalkoztató kérdés az, hogy mikor érdemes továbblépni, melyek azok a jelek, amelyek arra utalnak, hogy a használt eszközök már nem elégségesek.

Az első lépések

A legtöbb szervezet kezdetben alacsony formalizáltsággal működik. A vezető egymaga, gyakran fejben végzi a cég irányításával kapcsolatos feladatokat, esetleg
saját maga számára készít feljegyzéseket.Ez a szakasz legtöbbször nem tart sokáig, a növekvő létszám és az elkülönülő feladatok miatt hamar nyilvánvalóvá válik, hogy szükség van írásos és a többi munkatárs számára is elérhető irányítási eszközre. Ez a gyakorlatban leginkább egy táblázatkezelő alkalmazást (pl.: MS Excel) jelent. Ebben születnek a nyilvántartások, a tervek és az elszámolások.

ERP cikk

Amikor az Excel már nem elég

A cég fejlődése optimális esetben folytatódik, újabb munkatársak és feladatok, összetettebb folyamatok jelennek meg. Az Excel-táblázatok szaporodnak és összetettebbé válnak, de bizonyos feladatokra csak korlátozottan alkalmasak. Ezek közé tartozik például a számlázás, könyvelés, projekttervezés, raktárkezelés és számos egyéb, a cég működésétől függő folyamat támogatása.

Ekkor szokott megszületni a döntés: be kell szerezni egy-két célszoftvert. A táblázatok és feladatspecifikus alkalmazások (pl.: számlázóprogram) kombinációja sok szervezetnél hosszú ideig beválik.

Azonban ennek a megoldásnak is megvannak a korlátai. A táblázatokban található adatok több felhasználó által, egy időben történő kezelése nem zökkenőmentes.

Az adatok felülírása vagy az ellentmondásos információk bosszúságot okozhatnak. Ha bizonyos adatköröket (pl.: vevőkre vonatkozó adatokat) több táblázatban
és célrendszerben is használnak, az egyes helyeken található információk egy idő után eltérőek lesznek a listák frissülésével.

Trenger Csaba, a TRL Hungary Kft. ügyvezetője szerint a vállalkozások fejlődése során elérkezik az a pillanat, amikor a döntéshozó fejében levő tudás már az egyre szaporodó Excel-táblák és célrendszerek sokaságával együtt sem jelent valódi megoldást.

Ha egy vezető azt tapasztalja, hogy ellentmondó és pontatlan adatok alapján kell döntéseket hoznia, nem tud előre tervezni. A folyamatok esetlegesek lesznek, és szinte minden adatot többször kell rögzíteni különböző rendszerekben. Ekkor érdemes megfontolni  egy integrált ERP-rendszer bevezetését.

Káoszból rend: integráció

Egy megfelelő, a szervezet működési modelljéhez illeszkedő ERP-rendszer egyrészt kiváltja az Excel táblázatok döntő többségét, másrészt egységes megoldásban kezeli a célrendszerek által addig elkülönülten kezelt feladatokat is. Ezenfelül szabványosítja a szervezet folyamatait, egységes rendszerben tárolja az adatokat, tartalmazza a legjobb gyakorlatokat (best practices) és rendkívül megkönnyíti a döntéshozatalt – pontos és naprakész adatok biztosításával.

Saját fejlesztés vagy „dobozos” ERP?

Szinte mindig felmerül a kérdés, hogy a cég fejlesszen saját vállalatirányítási rendszert, vagy vásároljon „dobozos” megoldást? Általánosságban elmondható, hogy egy jól működő és integrált ERP kifejlesztése olyan nagy befektetést és folyamatos fejlesztést igényel, hogy kivételes esetekben jelent csak költséghatékony és fenntartható megoldást.

Kockázatok

Természetesen a piacon elérhető vállalatirányítási rendszerek esetében is vannak kockázatok, az egyik legjelentősebb a nem megfelelő megoldás kiválasztása.

Alapszabály, hogy olyan ERP rendszert keressen, amelyet pontosan a saját szervezete működésére alakítottak ki, például projektalapon működő szolgáltatócégnél ne használjon termelő vállalatok igényeire létrehozott rendszert.

Az ERP cikk letöltése:

Vállalatirányítási rendszerek kiválasztása - Fókuszban az üzlet

Vállalatirányítás professzionális módon – 2014

A napokban jelent meg a “Fókuszban az üzlet” című Vodafone kiadványban Trenger Csaba “Vállalatirányítás professzionális módon” című írása

A rövid anyag az alapfogalmak mellett a vállalatirányítási rendszerek iparág és létszám alapú elterjedését, illetve a megfelelő ERP megoldás kiválasztását tárgyalja.

Az ERP rendszerek már nemcsak a nagyok játékszerei

A betűszó az angol „Enterprise Resource Planning” kifejezés rövidítése, amit magyarul vállalatirányítási rendszernek neveznek. Kezdetben az ERP rendszerek a gyártási, készletkezelési, majd később már a kapcsolódó pénzügyi és számviteli folyamatokat kezelték.

Egy korszerű, integrált vállalatirányítási rendszer mára kiterjed többek között az ügyfél-kezelés, az értékesítésbeszerzés, az emberi-erőforrás kezelés, a projektmenedzsment és az üzleti intelligencia folyamataira is.

Vállalatirányítási rendszer cikk

Azon felül, hogy egy ERP rendszer lefedi a szervezet számlázási-, pénztári és banki tevékenységeit és kivált számos belső nyilvántartást, legnagyobb előnye a cég tevékenységeihez kapcsolódó folyamatok hatékony támogatása. Ezek természetesen a gyártó, kereskedő és szolgáltató cégek esetében nagyon eltérőek lehetnek.

A kicsik is labdába rúghatnak

– Az ezredforduló előtt az ERP rendszereket elsősorban nagy gyártó vállalatok részére fejlesztették – magyarázza Trenger Csaba ERP szakértő. – Ma már jóval kisebb, akár 10-20 fős szervezetek is használnak vállalatirányítási rendszereket és nemcsak a termelő szektorban, hanem a szolgáltatócégeknél, non-profit szervezeteknél és a közigazgatásban is.

Vannak továbbra is elsősorban a gyártó vállalatok igényeire fókuszáló rendszerek, mint például a Microsoft Dynamics NAV, míg a projektalapon működő szervezetek egyik iparágspecifikus megoldása a Maconomy.

Miben segítenek a vállalatirányítási rendszerek?

A bevezetés során szabványosítják a szervezet folyamatait, ezáltal a tevékenységek meghatározottak, követhetőek, mérhetőek és javíthatóak lesznek. Lehetővé teszik, hogy a szervezet adatai egy egységes rendszerben legyenek, illetve ezeket az adatokat szinte bárhonnan és azonnal el is tudjuk érni.

Egy iparágspecifikus ERP számos úgynevezett legjobb gyakorlatot (best practices) tartalmaz, így ha egy cégnél nem jól szabályozottak a belső folyamatok, sokat segíthet a bevezetése.

Mit NE várjuk egy ERP rendszertől?

  • helyettünk rögzíti az adatokat – viszont elég egyszer megtenni,
  • helyettünk hoz üzleti döntéseket – de automatizálja a döntési folyamatokat,
  • minden alkalmazásunkat leváltja – bizonyos feladatokra ezzel együtt célszoftvert érdemes használni,
  • pontosan a meglevő működésünket fogja letükrözni –használjuk ki a rendszerben levő tudást!

Hogyan válasszunk ERP rendszert?

ERP beszerzéskor két dolgot választunk: vállalatirányítási rendszert és bevezetést végző céget.

A rendszer tekintetében a legfontosabb, hogy illeszkedjen cégünk iparágához és működési modelljéhez, illetve az elvárásainkhoz.

Ha szolgáltató vállalkozásunk van, ne válasszunk gyártásra kifejlesztett ERP-t, még ha ebből is van a legtöbb a piacon.

A bevezetést és később a támogatást végző cég kiválasztásánál pedig hozzánk hasonló referenciákat és hosszútávon megszerzett tapasztalatot keressük.

A vállalatirányítási rendszer cikk az alábbi linken érhető el:
Vállalatirányítás professzionális módon - Trenger Csaba cikke

Trenger Csaba – Gazdasági Rádió – 2013 július 11 és október 10

Trenger Csaba az ERP rendszerekről beszélgetett Bodnár Csabával a Gazdasági Rádió Szenzor című műsorában 2013. július 11-én és október 10-én

ERP interjú Trenger Csaba TRL Hungary Kft.

A TRL Hungary Kft. ügyvezetőjével, Trenger Csabával, a Gazdasági Rádióban elhangzott ERP interjú élő adásainak felvételei az alábbi linkeken tölthetők le:

Az interjú első része: TRL_Gazdasagi_Radio_riport_20130711.mp3

Az interjú második része: TRL_Gazdasagi_Radio_riport_20131010.mp3

Maconomy cikk az Oracle magazinban – 2013

Az Oracle One Magazine egy rövid anyagban a Maconomy ERP rendszert is bemutatja

Maconomy: a projektalapon működő szervezetek integrált ERP megoldása

A Maconomy vállalatirányítási rendszer 3 évtizede szolgálja a projektalapon működő professzionális szolgáltatócégek (pl.: marketingkommunikációs ügynökségek, könyvvizsgáló- és adótanácsadó irodák, tanácsadó cégek) ERP igényeit.
A Maconomy szerves része a projekttervezés és az erőforrás-menedzsment is, alkalmazható cégcsoportok kezelésére.
Iparági legjobb gyakorlatokat tartalmaz, moduljai az összes kulcsterületet lefedik.
Az integrált, szerepkör alapú, felhasználónkként optimalizált felületekkel rendelkező alkalmazás ügyfelei között globális szervezetek (pl. Deloitte, Publicis Groupe) mellett számos hazai cég is megtalálható, mint az OTP Hungaro-Projekt Kft, vagy a Sziget fesztivált szervező iroda.
A nemrég megjelent Maconomy 2.0 ergonómiai és technológiai újdonságokat is tartalmaz, ezek közé tartozik az okostelefonos timesheet kliens is.

Maconomy vállalatirányítási rendszer cikk

Töltse le az Oracle One Magazine 2013-as őszi kiadványában található Maconomy vállalatirányítási rendszer cikk anyagát: Oracle-One-Magazine-2013-Maconomy-ERP.pdf

További hírek a Maconomy ERP rendszerről

Marketing kommunikációs ügynökségek helyzete 2021
Maconomy 2.5.1 version
Maconomy ERP rendszer cikk
ERP folyamatautomatizálás
CMS Germany ügyvédi iroda logó
Sikeres ERP rendszer bevezetés tanácsok
Maconomy vállalatirányítási rendszer 2.4.4 verzió
Vállalatirányítási rendszerek fejlődése 2019
Szabályozási kockázatok szolgáltató cégeknél
Munkaerőhiány kezelése Maconomy ERP
Hibrid vállalatirányítási rendszer
Maconomy ERP Touch kliens
Iparági vállalatirányítási rendszerek
Maconomy ERP Balaton Sound 2018
Marketing kommunikációs ügynökségek
No tags for this post.